İstanbul – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün 9. yıl dönümünde yaptığı açıklamada, köprünün ekonomik ve çevresel katkılarını vurguladı. 26 Ağustos 2016’da hizmete açılan köprü, 9 yılda zamandan 68 milyar TL, akaryakıttan 2 milyar TL olmak üzere toplam 70 milyar TL tasarruf sağladı. Ayrıca, çevreye zararlı karbon emisyonunu 123 bin ton azalttı.
Köprünün Teknik Özellikleri
Bakan Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen köprünün özelliklerini şöyle sıraladı:
- Konum: İstanbul’un Avrupa yakasında Sarıyer ile Anadolu yakasında Beykoz arasında.
- Ana Açıklık: 1.408 metre ile dünyanın en geniş asma köprülerinden biri.
- Toplam Uzunluk: Kenar açıklıklarıyla birlikte 2.164 metre.
- Genişlik ve Yükseklik: 59 metre genişlikte, kuleler 330 metre yüksekliğinde.
Uraloğlu, “İleri mühendislik teknikleri ve modern teknolojiyle inşa edilen köprü, Türkiye’nin ulaştırma altyapısına büyük katkı sağlıyor,” dedi.

Ekonomik ve Çevresel Katkılar
Köprünün, İstanbul’un trafik yükünü hafifletirken hem zamandan hem de yakıttan tasarruf sağladığına dikkat çeken Uraloğlu, çevresel etkilere de vurgu yaptı: “123 bin ton karbon emisyonu azaltımıyla çevre dostu bir proje olduğunu kanıtladı.” Köprü, hem yük hem de yolcu taşımacılığında stratejik bir rol üstlenerek bölgesel ticareti güçlendiriyor.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Türkiye’nin ulaştırma vizyonunun simgelerinden biri olarak 9. yılını kutlarken, ekonomik ve çevresel katkılarıyla dikkat çekmeye devam ediyor. Detaylı bilgiler için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın resmi sitesini ziyaret edebilirsiniz.
