“KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, TRAFİĞİ AKSATMADAN YENİ TRAMVAY HATTI İÇİN ÖRNEK BETON BARİYER SİSTEMİ KURUYOR”

Fotoğraf: Arşiv

Konya Büyükşehir Belediyesi, Adliye-Şehir Hastanesi-Stadyum tramvay hattı inşaatında trafiği kesintiye uğratmadan, hızlı ve güvenli bir yöntemle beton bariyer inşa ediyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, bariyerlerin dayanıklı ve uzun ömürlü bir yapıya sahip olduğunu vurgulayarak, “Tramvay güzergahı boyunca ağır vasıta trafiğinin yoğun olması nedeniyle yerinde finisher kullanarak çelik kayar kalıp üzerinde beton bariyer üretiyoruz. Bu sayede beton bariyer imalatını trafikten bağımsız olarak gerçekleştiriyor ve trafik akışını maksimum seviyede sağlıyoruz. Yapılan bariyerlerin ortalama 50 yıl ömrü bulunuyor” dedi.

Konya Büyükşehir Belediyesi, Adliye-Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı inşaatında kayar kalıp sistemi ile beton bariyer yapımına devam ediyor.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’nın tarihindeki en önemli ulaşım projelerini bu dönemde hayata geçirmek için büyük bir titizlikle çalıştıklarını belirtti.

Bu bağlamda, Adliye-Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı birinci etap inşaatında önemli bir aşamaya geldiklerini ifade eden Başkan Altay, çalışmalar kapsamında ilk kez uygulanan bir sistemle, trafiği aksatmadan, hızlı ve güvenli bir şekilde beton bariyer yaptıklarını açıkladı.

Başkan Altay, kayar kalıp sistemi ile yapılan beton bariyerler hakkında bilgi vererek, “Tramvay güzergahı boyunca ağır vasıta trafiğinin yoğun olması nedeniyle yerinde finisher kullanarak çelik kayar kalıp üzerinde beton bariyer üretiyoruz. Bu sayede beton bariyer imalatını trafikten bağımsız olarak gerçekleştiriyor ve trafik akışını maksimum seviyede sağlıyoruz” dedi.

“RAYLI SİSTEMLER TAMAMLANDIĞINDA KONYA ÇOK ÜST DÜZEY BİR TOPLU TAŞIMA SİSTEMİNE KAVUŞACAK”

Başkan Altay, bariyerlerin uzun ömürlü ve sağlam bir yapıya sahip olduğunu belirterek, “Toplamda 18 kilometre bariyer yapmayı planlıyoruz. Şu ana kadar 8 kilometre bariyer inşa ettik. Kalan 10 kilometreyi de hava şartları elverdiği sürece 2 ay içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Özel reçete ile üretilen sıfır slam beton döküyoruz ve içine özel mikro fiber elyaf katıyoruz. Yapılan bariyerlerin ortalama 50 yıl ömrü var. Kışın içine su almayacağı için dona karşı çok daha dayanıklı bir üretim yapıyoruz. Raylı sistemler tamamlandığında Konya, çok üst düzey bir toplu taşıma sistemine kavuşacak” ifadelerini kullandı.

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin bu örnek uygulaması, şehir içi ulaşım projelerinde trafik akışını aksatmadan güvenli ve dayanıklı yapılar inşa etmenin mümkün olduğunu gösteriyor. Bu sayede hem vatandaşların günlük yaşamlarına devam etmesi hem de şehrin ulaşım altyapısının geliştirilmesi sağlanıyor.

✍️ Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir.