**Bakan Uraloğlu: Bursa Ulaşımında Yeni Dönem**
Açılış töreninde konuşan AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, kavşağın ve Bursa’da planlanan diğer ulaşım projelerinin önemine vurgu yaptı. Varank, “Bu üst geçit, trafik akışını rahatlatacak. İki yeni kavşağın da önümüzdeki iki yıl içinde tamamlanmasını bekliyoruz. Bursa olarak hızlı treni de artık görmek istiyoruz; önümüzdeki yıl bu hayalin gerçekleşmesini umuyoruz” dedi.
**VALİ AYYILDIZ: “İNEGÖL BU HATTIN KİLİT NOKTASI”**
Bursa Valisi Erol Ayyıldız, kavşağın sadece İnegöl için değil, Türkiye’nin doğu-batı ulaşımı açısından da kritik bir öneme sahip olduğunu belirtti. Vali Ayyıldız, “Ankara’dan başlayıp İzmir ve İstanbul’a uzanan hattın merkezi İnegöl’dür. Bu yatırım, tüm bölge ekonomisini destekleyen bir aksın güçlendirilmesidir. Sayın Bakanımıza ilimiz adına teşekkür ederim” ifadelerini kullandı.
**BAKAN URALOĞLU: “BURSA’NIN ULAŞIM VİZYONU GÜÇLENİYOR”**
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, açılış töreninde yaptığı konuşmada, günün ilerleyen saatlerinde Bursa Şehir Hastanesi ve YHT Garı için bağlantı yollarının temelini atacaklarını duyurdu. Bakan Uraloğlu, Bursa’nın ulaşımında yeni bir dönemin başladığını belirterek, Türkiye’de karayolu yatırımlarında gelinen noktayı şu şekilde değerlendirdi:
“Yol, medeniyetin bir göstergesidir. Sanayi, üretim, turizm, ticaret, güvenlik ve dünya ile entegrasyon anlamına gelir. Ekonomik büyümenin temel şartı, güçlü bir ulaşım altyapısıdır. Karayolu taşımacılığı, aktarmasız, güvenli, esnek, hızlı ve kolay ulaşımın vazgeçilmez bir parçasıdır. Gelişmiş ülkeler için hem uluslararası hem de yurt içi taşımacılıkta kritik bir rol oynar ve lojistik sistemin kılcal damarları olarak hayati bir fonksiyon üstlenir. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, yirmi üç yıllık dönemde karayolu, yeni bir çağın kapılarını aralamıştır. Ülkemizin dört bir yanını, doğu, batı, kuzey, güney demeden, standartlı yol ağlarıyla donattık. 2002 yılında 6.501 kilometre yolumuz vardı. Bunu beş kat artırarak bugün 29.947 kilometreye çıkardık ve 77 ilimizi bölünmüş yollarla birbirine bağladık. Otoyol ağımızı 1.714 kilometreden, Bursa’nın da içinde bulunduğu illerde başta olmak üzere 3.796 kilometreye çıkardık. BSK kaplamalı yollarımızın uzunluğunu 8.591 kilometreden 31.527 kilometreye yükselttik. Cumhurbaşkanımızın dediği gibi, ‘nereden nereye’ gerçekten. Bu başarıları, karayolu çalışanlarımız, ekiplerimiz, milletvekillerimiz, il yönetimlerimiz ve valiliklerimizle birlikte hayata geçirdik. Yüksek dağları tünellerle, derin vadileri köprü ve viyadüklerle aşarak birbirine bağladık. Köprü ve viyadük uzunluğumuzu 811 kilometreye çıkardık. Bölünmüş yol uzunluğumuzu da 30.000 kilometrenin eşiğine getirdik. Sene sonuna kadar inşallah 30 bin kilometreye ulaşacağız.”
**“İNEGÖL, TÜRKİYE’NİN ÜRETİM GÜCÜNÜN MERKEZLERİNDEN BİRİ”**
Yüksek standartlı yolların ekonomik büyümeye katkısını vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, köprü, viyadük ve tünel yatırımlarındaki artışın Türkiye’nin lojistik kapasitesini güçlendirdiğini belirtti. Mobilya sektöründe dünya markası olan İnegöl’ün güçlü sanayi yapısına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, “160 ülkeye ihracat yapan İnegöl’ün dünya ile bağlantısı artık daha hızlı ve güvenli olacak” dedi.
Bakan Uraloğlu, açılışı yapılan 152 metre uzunluğunda, 6 açıklıklı köprülü kavşağın bölge için taşıdığı önemi şu sözlerle anlattı:
“Bağlantı yollarıyla birlikte 1 kilometre uzunluğundaki projemiz, Bursa-İnegöl-Eskişehir devlet yolunun en kritik noktasında yer alıyor. İnegöl’ün girişinde her gün ortalama 60.000 araç giriş çıkış yapıyor ve bunların yaklaşık beşte biri ağır taşıt trafiğine sahip. Bu yoğunlukta vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini en üst seviyede tutmak ve İnegöl mobilyasını dünyaya ulaştıran tırların, firmaların, kamyonların kesintisiz akışını sağlamak için bu kavşağı inşa ettik. İnegöl giriş kavşağı, şehir merkezine giriş-çıkış yapan araçlarla transit geçen ağır taşıtları birbirinden tamamen ayırmış durumda. Trafik yoğunluğunu azaltarak daha akıcı bir akış sağladık. Böylece yıllık 1 milyar 200 milyon lira zamandan, 50 milyon lira akaryakıttan olmak üzere toplamda 1 milyar 250 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Bu rakamlar, yaptığımız yatırımın bir yıldan daha kısa sürede ülkemize kazandırıldığını gösteriyor. Sanayici ve tacirlerimiz, bu tasarrufun ne anlama geldiğini iyi bilirler. Verdiğim rakamlar, ne kadar doğru bir iş yaptığımızın kanıtıdır.”
