Başlık: “Okullarda Kıyafet Uygulamasına Öğretmen ve Velilerden Yüksek Memnuniyet”
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in göreve başladıktan sonra düzenlediği “Öğretmenler Odası Buluşmaları” ve çeşitli illerdeki okullara yaptığı ziyaretler sırasında öğretmenlerle gerçekleştirdiği görüşmelerde sıkça gündeme gelen “okul forması uygulaması” talepleri üzerine yapılan yönetmelik değişikliği, 6 Aralık 2024 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmişti.
Bu değişiklikle, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren ilkokul, ortaokul ve liselerde okul kıyafetinin velilere mali yük getirmemesi amacıyla, okul aile birliği ve öğretmenler kurulunun görüşleri alınarak, özel işaret, baskı ve desen gibi kısıtlayıcı detaylardan arındırılmış şekilde okul müdürlükleri tarafından belirlenmesi kararlaştırılmıştı.
Bu doğrultuda, uygulamanın sahadaki geri bildirimlerine ilişkin öğretmenler ve velilerle okullardaki kıyafet uygulaması hakkında izleme ve değerlendirme çalışması yapıldı. Öğretmenler ve velilere ayrı ayrı hazırlanan anket formları ile gerçekleştirilen çalışmaya 32 bin 945 öğretmen ve 407 bin 207 veli katıldı.
İlkokul öğretmenlerinin yüzde 52,7’si, ortaokul öğretmenlerinin yüzde 47’si ve yatılı bölge ortaokulu öğretmenlerinin yüzde 0,3’ü ile yapılan ankette, katılımcıların yüzde 94’ü okul kıyafeti uygulamasındaki değişikliği “olumlu” buldu. Öğretmenlerin yüzde 94,6’sı okul kıyafeti uygulamasından memnun olduğunu belirtirken, yüzde 92,2’si bu uygulamanın okul içi disiplinin sağlanmasına katkıda bulunduğunu ifade etti.
Öğretmenlerin yüzde 93,2’si okul kıyafetinin öğrencilerde okula ait olma duygusunu güçlendirdiğini, yüzde 95,5’i ise öğrenciler arasındaki eşitlik duygusunu pekiştirdiğini değerlendirdi. Okul kıyafetinin öğrencilerin okulu temsil etme biçimine olumlu katkı sağladığını düşünen öğretmenlerin oranı yüzde 94, uygulamanın devam etmesi gerektiğini düşünen öğretmenlerin oranı ise yüzde 95,1 olarak belirlendi.
Velilere yönelik yapılan ankette ise, okul kıyafeti uygulamasındaki değişikliği “olumlu” bulan katılımcıların oranı yüzde 81, uygulamadan memnun olan katılımcıların oranı ise yüzde 85,5 oldu. Katılımcıların yüzde 79,7’si okul kıyafetinin çocukları için rahat ve kullanışlı olduğunu, yüzde 78,7’si ise çocuklarının hareket özgürlüğünü ve günlük okul aktivitelerini desteklediğini belirtti.
Çocuklarının akranlarıyla arasındaki eşitlik duygusunu artırdığını ifade eden velilerin oranı yüzde 88,8 olurken, okul kıyafeti uygulamasının çocuklarında okula ait olma duygusunu güçlendirdiğini düşünen velilerin oranı yüzde 85,9 olarak gerçekleşti. Velilerin yüzde 72,4’ü okul kıyafetinin çocuklarının motivasyonunu artırdığını belirtirken, uygulamanın devam etmesi gerektiğini düşünen velilerin oranı yüzde 87,6 oldu.